mandag den 13. juni 2011

Så er min mad gået online!

Så er jeg endelig i gang med det her bloggeri. Jeg lavede en forret igår, lidt fra egen fantasi.

Vannamei rejer i tempuradej med avocado

2 pers.

200 g vannamei rejer
 ½ pose tempura dej
1 avacado

Dressing:
1 rødløg
1-2 tsk HP sauce
salt og peber
1,5 dl creme fraiche (jeg brugte 6 %)

Dej:
½ pose Tempuradej røres op med 125 ml vand.
(følg opskriften bag på pakken)
Jeg lavede en halv portion til os 2.

Rejerne dyppes i dejen, og kommes i frituregryden til de er gyldne.


Rejer og tempura dej:



Dyppes i frituren:


Snit rødløget fint og bland ingredienserne sammen. Smag til med salt og peber. Jeg brugte HP BBQ sauce med honning, men du kan sagtens bruge en ganske almindelig HP sauce.




Skræl og halver avocadoen. Skær den til en vifte ved at snitte fra den brede ende og ind mod den smalle ende, uden at skære helt igennem.

Læg lidt dressing på tallerkenen. Læg avocadoen som en vifte, og kom derefter rejerne ovenpå avocadoen.

Og vupti! en lækker og nem forret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar